محل تبلیغات شما

× حجت الله عبدالملکی؛ اقتصاددان

☆امروز قراردادی بین شرکت رنو فرانسه و نماینده وزارت صنعت ایران (شرکت ایدرو) منعقد شد که در نتیجه آن پس از چند سال حتی مونتاژکاری خودرو هم به خارجی ها واگذار می شود .

☆این در شرایطی اتفاق می افتد که مدیران صنعتی دولت دچار توهم انتقال فن آوری هستند .

☆بنده چند سوال مطرح می کنم:

1- شرکتی که خودش به جهت مازاد تولید، دچار کسری جدی بازار در جهان است، چرا باید کمک کند کشور دیگری به خودروساز حرفه ای تبدیل شود؟!

2- اگر شرکت هایی مثل رنو یا پژو مایل به انتقال فن آوری به ایران بودند، چرا طی ده ها سال حضور خود در ایران چنین نکرده اند؟!

3- اصولا شرکتی که تمام قدرتش به فن آوری ش است، چرا باید این ابزار مزیت را به کشور دیگر تقدیم نماید؟!

4- پس از تاسیس کارخانه مونتاژکاری جدید با سهام داری رنو و توسعه آتی این چنین شرکت هایی، کار خودروسازهای داخلی چه خواهد بود بجز واردات خودرو کامل؟!

نتیجه این می شود:

*رنو قطعات ساخته شده کشورش را در ایران مونتاژ می کند تا هم از شکل گیری صنعت بومی خودرو در ایران جلوگیری و در نتیجه بازار بزرگ خود را حفظ نماید، و هم از واریز شدن "حتی" سود مونتاژکاری به جیب خودروسازان ایرانی جلوگیری و در نهایت رانت کنونی شرکت های داخلی را تصاحب کند ./

منبع= کانال حجت الله عبدالملکی


همه چیز درباره کرونا ویروس

نشانه ی حیات جامعه

​آماده سفر هستی یا نه؟؟؟

شرکت ,مونتاژکاری ,نتیجه ,خودرو ,هم ,کند ,فن آوری ,در ایران ,انتقال فن ,پس از ,است، چرا

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مرجع معرفی تکنلوژی های روز دنیا شوخیه مگه genisicktruc موزیک و آهنگ های عشقی یاحــــــــــسین پرتال جامع نمایندگی حر لژیون هفتم همسفران شهدا زنده اند باشگاه هیربد 10 William's style